"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Sunday, March 25, 2012

sayang isteri dan anak?

lama @Nyp tak update kat blog ni..dah bersawang dah pun..hurm..entry kali ni tentang 'sayang anak dan isteri'..dan sudah tentu la fokus kali ni tetap pada insurance..

begini, kebanyakkan orang yang @Nyp kenal akan carumkan anak dan isteri dengan insurance tapi diri sendiri takde apa2 perlindungan..atas alasan sayang anak dan isteri jadi biarlah mereka yang mendapat perlindungan..
pelik kan? sebenarnya kalau sayang anak dan isteri biarlah diri kita ni yang dicarumkan lebih daripada mereka..sebab kalau terjadi apa2 kepada kita pampasan yang diterima akan berguna kepada mereka untuk kelangsungan hidup..betul tak?

lagi satu, orang di luar sana sangat lah ego kalau @Nyp nak bercerita tentang insurance kepada mereka..jawapan standart :
1)"tak minat",
2)"tak perlu" atau 
3)"dah ada insurance"..

saudara2ku sekalian..SYABAS kalau dalam fikiran anda ada jawapan no 1dan no 2 sebab kalau tak minta dan tak perlulah masa yang paling sesuai untuk mendapatkan perlindungan insurance sbb sewaktu ada berminta dan perlu (kerana sakit) ..semasa itu mana-mana syarikat dalam industri juga tidak akan berminat dan tidak perlu memberi perlindungan kepada anda ..walaupun pada ketika itu anda sanggup mengeluarkan premium dengan sejumlah wang yang besar ...

tentang jawapan no 3 pula..anda perlu untuk review dulu apa yang anda ada, jangan jadi macam prospek @Nyp yang tersangat lah ego dengan polisi2 yang dia ada tu kan..rupanya2 PA sajek..lorrr..kalau masuk hospital macam mana?

itulah yang terjadi kepada prospek @Nyp ni..patutlah 4 sekeluarga cuma 100 hengget kan...dah la mcm tu kononnya suruh @Nyp buat quatation, gigihlah @Nyp nak bantu nih..then appoinment kali pertama. kononnya ke Lumut pastu appoinment kali kedua @Nyp tunggu punya tunggu tak Putrajaya tak mai2 nihh..dah tu sms tak reply, call tak angkat, kalau cyhat kat FB terus dia off9..haiyo!! bro, @Nyp tak kisah pun kalau tak nak ada perlindungan insurance ..bukan @Nyp untung  50k pun..cuma kalau bro ada perlindungan dari Great Eastern (dan @Nyp sebagai servising agent) sekurang2nya waktu bro sakit @Nyp akan hadir baca sedikit sinar tapi takpe..kita masih kawan..kalau bro sakit nanti...@Nyp datang bawa surah yassin..insyaallah :)

No comments: