"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Friday, July 3, 2009

kompilasi lagi II

Debat FOMCA kat Batu Pahat..aku ke Batu Pahat sebenarnya nak berubat kampong sikit…ada la sikit gangguan dan dalam masa yang sama aku ke UTHM untuk jalankan tugas sebagai hakim..dah lama aku tak turun Debat..last aku turun masa Royal kat UIA ujung tahun lepas..memang rindu arrr nak tengok debat..then aku rasa bangga denan team UPM sebab muncul juara dan aku rasa sejak zaman aku joint debat kat UPM sampailah sekarang-ni lah pencapaian terbaik UPM..TAHNIAH UPM!!biar aku jauh dari dunia debat bumi Serdang namun hati aku tetap di sana..tempat jatuh lagikan dikenang kan..hurm, sepanjang berada di sana..apa lagi ..kena jadi judge ler…FOMCA DEBATE ni ada penyetaan dari IPGM dan jujur aku katakana ada beberapa IPGM yang boleh pergi jauh dalam dunia debat ni!!mcm IPGM Islam Selangor, IPGM Bahasa Antarabangsa dan IPGM Sultan Mizan (hehehe..tak sabar nak bagi sentuhan untuk IPGM ni)..Kali ni ada delegasi dari Singapura yang sedang buat pemerhatian kerana nak bawa balik sistem debat ala parlimen kat sini untuk dipraktikan di sana dan khabarnya tak lama lagi aka nada DEBAT Nusantara..dulu2 dah ada Debat Universiti ASEAN tapi stop mcm tu jek..kalau betul Debat Nusantara akan muncul..bags ler…makin berkembang dunia ni!!ok ler, nak cite peristiwa2 yang menarik masa debat tu..kami hakim2 duduk kat Hotel kat Bandar bt Pahat then agak jauh la gak nak ke UTHM ni dan malam pertama aku dah pinjamkn kete aku kat Sam untuk hantar kwn2 dr Singapura ni balik ke kolej kediaman then Sam janji akan jemput aku, Syafik dan Tra pagi esoknya di hotel..ok jahh..tetiba esoknya tunggu punya tunggu, tak sampai2..bila Syafik call, Sam kata dah nak gerak g ambik dah..ok ler..kami pun sabar je la..tapi tak sampai2..kalau ikutkan dah sampai so aku call pulak Sam tetiba katanya “Boleh ak Abang Azerai naik teksi…lessen saya mati..lagipun round 5 dah nak start..” amboi..cantiklah sangat baru nak bagi tahu..dah tu, suruh tuan punya kete naik teksi..choi!!Kalau round 5 dah nak start pun apa kena mengena ngan kau Sam..kan Syafik yang menyusun hakim..so mcm mana nak start..Syafiknya masih di hotel..aiyo, ko memang Ratu Propa Maha Kaya kePROPAannya!!tetiba la lessen mati padahal semalam ko ‘tunggang’ kete aku ibarat kuda..hahahahahaso malas nak sentap2 (walaupun dah sentap yang bukan lite2 kan..)kami bertiga dengan Abg Bad sekali (Selamat Pengantin Baru Abang Bad & Fara) kami pun g ler ke UTHM ..malas nak ajak Sam dah pas ni..hahahaha..masa FOMCA ni gak ler baru aku tahu true colour Suheiri kalau memandu..dia ni..akan jadi Jantan giler2 masa memandu..abid diredah jalan sehala dan aku naik mabuk kalau dia drive..gile2 mencilok mengalahkan mat rempit doeh!!nway, rindu kat ko Su…dan rindu gak kat budak sengal yang dah menyengalkan aku, Tra dan Su..hahahaha..sape lagi kalau bukan Nabil budak usher UNITEN tu..ok kwn2, jgn lupa turun Alam Sekitar kat UTP dan Kemerdekaan kat USIM ok!!!apapun, pesanan aku –ingat budak tomboy..ingat mee racun…ingat mee racun, duduk dekat toilet..hahahaha

KL Marathon yang 1st time buat kat Malaysia baru2 ni- aku duty kat refreshman untuk laluan half marathon..sehari sebelum pertandingan aku rasa diva sangat-kami dibawa melalui 42KM laluan untuk peserta Full Marathon dengan Bas DBKL dan diiringi Polis Trafik..aiyo semua org tengok ni..ala2 diaorg mesti heran “sape lah dalam bas ni?” then siap ada sekumpulan pelancong kat Petaling Street melambai nih…hehehehe..ok ler, jam 3 pagi ahad tu kena berkumpul kat Padang Merbok dan aku sah2 ting tong, aku leh g ke Padang Tembak..hahahaha..jauh doeh kena patah balik sempat la kena maki hamun sebab lewat 15 minit sampai ke Padang Merbok tu..aku duty dibantu oleh budak2 sukarelawan dari UPM so ada le cite leh share2 dengan diaorg kan!!balik penat sangat so tido seharian..nway, best duty untuk KOAM ni..aku minat sukan Cuma tak berbakat dengan sukan so dapat jd pegawai sukan bwh KOAM ni pun jadilah…heheheheh

1 comment:

4z3r@1 Azm1 said...

terlupa nak cite..masa jaga kat refreshmen point ni..sorang peserta OKU berlari dan menghampiri salah sorang volunteer dan minta tuangkan air ke dalam mulutnya kerana tangan dia tak kuat nak mengangkat cawan..aku tersentuh dan jujur insan OKU ini menguatkan semangat aku untuk terus hidup walaupun seribu kepayahan sebab dia masih kuat mengharungi laluan lariannya walaupun dia serba kekuarangan..