"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Saturday, August 8, 2009

Dua kali aku kecewa..akhirnya terubat jua!!


Lately, aku ni melankolik sangat kan..dok kecewa itu la, kecewa inilah..tapi ini bukan soal buah hati lagi..tapi masih soal hati..soal hati yang rasa tertipu dengan filem dan teater yang aku tengok..1st aku gigih drive ke Shah Alam untuk menonton pementasan MENANTI PERANG BERAKHIR..kwn2 dari Program Penghayatan Sastera & Budaya (PPSB) ajak menonton sbb teater ni arahan Penyelaras Negeri untuk Program PPSB dan beerapa Fasilitator PPSB turut berlakon (termasuklah roomate aku masa uji bakat PPSB kat Hotel Dynasty) ..ok, aku sampai jek aku dah rasa sentap dengan suara emcee yang bunyinya kelam kabut..penguman sampai ulang tiga kali, salah sebut nama VVIP dan aku dah RASA MCM NAK LEMPANG...ok tapi aku tengok jek..monolog Zuraini Kasim dan Emma Akma tertanya fail dan dibuat2 emosi dan sekali lagi AKU RASA NAK LEMPANG..masukl narator..aku rasa tak ubah seperti penyajak sekolah rendah yang baru nak belajar membaca sajak..apa ni..serba tak kena..malahan Emma Akma menangis (part sedih) tapi aku rasa kelakar dengan bunyi esakannnya tuh..mengundang ketawa..lawak bodoh yang ditonjolkanoleh pencari kayu yang mati lakonannya dan gerakkan kelakar seperti kayu (sesuai la jadi pencari kayu)...watak PTD tapi lagaknya seperti badut..apa nih?tak buat homework?imitasi tu tak kena...aku sekali lagi RASA NAK LEMPANG..so sebelum aku terus berkecamuk..aku ambik keputusan balik..memang la mcm NGOK NGEK..AKU KECEWA....



Aku dan Montel bosan lepak2 makan Laksa Sarawak kat Laksa Shack (mak aiii tak sabar nak tunggu AidilFitri...nak rasa Laksa Sarawak makcik aku buat...nak tunggu bini aku masak-dah tak jadi pulak dengan orang Sarawak kan...) So, kami buat keputusan nak tgk wayang..ice age 3 tiket habis untuk tayangan ketika itu dan dua jkam selepas itu so kami pun dengan berat hati ambik keputusan tonton FILEM SERAM SKRIP 7707...Prof Razak Mohidden..Boleh tak aku nak tanya dia..."BILA LA PROF NAK MAJU?" serius UiTM perlu kaji gelaran Profesor yang dimasyurkan pada makhluk sorang ni..kalau orang kutuk filem melayu kita rasa terhina tapi ni la makhluk yang merosakkan nama filem melayu..ye memang la aku tak pandai pasal Filem tapi sebagai khalayak yang menonton aku rasa memang memalukan..kan lebih baik jgn buat filem kalau sekadar buat filem macam taik!!Aku rasa mcm HARAM JADAH, mcm GAMPANG...serius aku HANGIN!! dan....AKU KECEWA



Masih watak yang sama-aku dan Montel..kegigihan yang sama...menonton filem melayu..Filem SETEM!! aku kagum giler...memang ending tak boleh dijangka...perghhhh..Khabir Bakhtiar mmg hebat..CINTA, SEPI dan sekarang SETEM...dua kali kecewa akhirnya terubat juga dengan SETEM (jgn lupa NUR KASIH dan KASIH KUSERU) aku nak menonton lagi..tak puas...mmg karya yang hebat..aku harap FFM kali ni SETEM gondol banyak anugerah (yang pasti pengarah terbaik..bukan Khabir la...sbb bukan warganegara) dan harap juga adik angkat aku si SYAFIE aka MUHSIN akan membawa pulang trofi Pelakon pembantu lekaki terbaik sebagai kenangan untuk arwak Cik Minnya...AL Fatihah untuk ARWAH YASMIN AHMAD (aku dah mula terima pemergian MAKHLUK TUHAN YANG PALING HALUS JIWA SENINYA INI)

























No comments: