"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Sunday, November 4, 2007

Melatih debat?

al-qaniu
Posted 28/06/2007 08:17
"HEBAT LA GAK ABG AZERAI NI...BANYAK LATIH ORANG DEBAT....LPS NI BOLEH LA TLG SAYA BELAJAR DEBAT YE...SALAM PERKENALAN"
Ha..sape baca komen di kat profile aku..isyh karang ramai lak yang marah ngan aku..actually aku pun takkenal al-naqiu ni..tetiba hantar komen n nak kenalan katanya (hurm..sesuatu kah)..tapi aku yang tidak ramai kawan ni pun menerimalah salam perkenalan itu..best gak kan ramai2 kawan..
ha berbalik kepada statement aku yang tadi - isyh karang ramai lak yang marah ngan aku- maksudnya begina aku ni takde la melatih mana2 pasukan (persoalan..perlu ke aku yang tak hebat ni melatih?)..cuma secara official aku memang melatih sek men sains selangor..mmg GPK HEM sek ni ambil resume aku n ada discusion psl payment dengan aku tp bab2 berapa aku dapat..tu biarlah rahsia kocek aku (walhal KB2 aku tahu nih!!!)..then kalau UNI10 mmg laorg kata akulatih..uik..perlu ke? sedangkan hasri,din n afiz lebih power dari aku!! tapi aku tak nak nafikan la aku rapat ngan debator2 junior UNI10 n tak pernah tidak hadir setiap kali diaorg bertanding..secara kebetulan..citenya begini..Angah (koordinator debate UNI10) adakan perkampungan debat n jemput senior2nya turun n kebetulan aku g sama ngan hasril so sejak dari tu aku selalu g latihan diaorg n turut sama buat mock n melatih diaorg sama2 ngan senior diaorg..hurm..dari seteruk2nya sampailah kami boleh berbangga dengan pencapaian diaorg mengisi pentas final FOMCA baru2 nih!!(sampai tak sedar aku menitiskan air mata masa result separuh akhir..aku bangga ngan adik2 UNI10 yang sentiasa ingin berubah)
ha,pada budak2 baru dalam debat yang selalu claim aku ni ex UNI10..biarlah aku terus terang yang aku ni ex debator UPM cuma dah tak balik latihan UPM...disconect sebab tak tahu latihannya bile n tak dipanggil pun..malu ler nak g tunjuk2 muka..heheheh..aku pun takkenal sgt ngan muka2 baru UPM..cuma pernah la balik ke UPMuntuk jadi hakim pidato PENITI kali pertama (pak dat menang) then UPM buat debat intravarsity..akukagumngan Amiruddin (3rd speaker UPM)..honestly..ini adalah ayam tambatan baru UPM..clon Kaloi..mula2 aku tgk dia ms debat kemerdekaan kat UM kebetulan dtg untuk tgk UNI10 n match tu UPM vs UNI10 n aku mmg tak paham pembawakan si Amirudin ni..(ms tu dia 1st) tspi sejak kebelakangan ni dia bagusssss sgt..aku terkejut ms dia masuk debat intergriti kat UPM (dia 3rd) pergh..sharp!!suke gile bidasan dia n baru2 ni ms silent round FOMCA pun, ms UPM vs UNI10 (aku muncul..ponteng sekolah..heheh) semata2 nak tgk match ni (jauh sudut hati aku mmg sayangggg sgt ngan UPM tp dlm ms yang sama aku rasa ada tanggungjawab terhadap perkembangan adik2 UNI10- aku ambil pendekatan ms tu..aku dtg sebagai peminat debat bukan sebagai penyokong sesiapa)..mmg aku tgk firdaus,farhan dan surizal berpeluh nak lawan ngan amir...sayangnya hanya amir yang establishe...tapi tak pe..masa masih panjang..abg percaya amir akan muncul sebagai pendebat lagenda suatu hari nanti!!

No comments: