"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Tuesday, May 5, 2009

Aku pemberontak?

ada yang kata aku ni "buat2 nakal dan pura2 penyayang"..sial betul statement tu...weii kalau lu tak kenal gua dalam dan luar ..lu tak payah la komen2 gua..gua sendiri tak pernah nak jengah hidup lu kan..hahahaha..tetiba kan, aku ni kadang2 emosi kacau..biasa larrr..occay la..aku sebenarnya lebih tertarik dengan statement pegawai MAINS "penulisan u membayangkan u ni seorang yang berjiwa memberontak?" hurm, betul ke aku mcm tu..aku pun gigih membaca balik semua entry aku termasuklah di blog lama..betul ke aku mcm tu? hurm..akhirnya aku sedar..mungkin ada benarnya kata kawan aku tuh..
mungkin sebenarnya aku masih tak dapat buang masa silam aku dari kotak kenangan yang menghantui aku..aku tak mcm budak2 lain ketika membesar..kurang kasih sayang (arwah abah ngan keluarga mak cik dan mak terpaksa sibuk cari rezeki untuk besarkan kami adik beradik) ye..baru aku sedar dari kecik aku selalu memberontak-nape budak lain ada baju baru?ada permainan?ada tangan abah yang untuk dicium setiap pagi untuk ke sekolah..nape aku takde semua tu? semasa kecil aku cari jawapan kepada soalan2 tu..mencari, mencari, terus mencari sampai satu tahap aku jadi benci dengan takdir hidup aku...dan kadang2 sehingga sekarang aku jadi cepat melenting dan melawan..STOP..tak nak lanjutkan lagi, tak nak buka dah kisah2 sedih ni...
hurm...dah lama rupanya 'penyakit' tu ada dalam diri aku..serius aku tak sedar...sampailah kawan aku sedarkan aku tentang diri aku..betul la kan..kwn cerminan terbaik untuk kita..TERIMA KASIH KAWAN...nampaknya aku ada tugas baru dalam hidup, aku dah tak boleh patah balik dengan kesedihan dan dendam silam..aku kena pandang ke depan dengan lipatan hijab yang mempesonakan..YA ALLAH..kau kuatkan la hati ku untuk menggembara mencari diriku yang sepatutnya!!Aminnnn

No comments: