"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Saturday, March 27, 2010

Konsert 2 AF8


Pilihan aku kali ni..maulana dengan lagu Hasrat Hati..mengigatkan aku dengan didi af4 bila diberi kepercayaan untuk menyanyikan lagi ibunya sendiri..(bezanya ketika itu-didi menjadi pelajar yang terkeluar) dan maulana menyanyi dengan sangat baik dan memukau..syabas mau!!afundi untuk maulana..
yang hambar - iwan (mencari konklusi) kononnya pelajar yang paling bagus namun untuk lagu ni, iwan tenggelam dan sangat flat serta sangat hambar alanun muzik yang cukup happening- sama seperti ain yang hambar dalam mood 'happy'..shahir-isyh rasa choi la untuk lagu kamu jangan nakal yang sangat comel ni..Nad-lagu wanita biasa terlalu besar untuk nad..pak nil kata ada esakan dalam nyanyian tapi ini esakan sekadar pada suara bukan jiwa..rasa kelakar jek!!kalau benar2 dtg dr jiwa..suara penyanyi tak bergetar tapi kita rasa hibanya!!Ema (pakai buang) ni suara dia bingit la utk lagu ni..leper+pakar imitasi (seakan2 stacy je persembahannya)..Anum (seadar di pinggiran) suara besar+husky yang tak digunakan dengan baik..xdengar pun merdunya (plssss,..nak dengar anum nyanyi lagu tony braxton)
Yang sangat gagal - janda cun si farina ler(ketentuan)..yang katanya gambar hotnya sedang tersebar di internet..huh!!sangat choi la persembahan dia..kak melah mesti kecewa dengan farina..rosakkan lagu meletop ni..(ayu oiam sangat clurst nyanyi lagu ni)..farina mumble menyebabkan tak dengar bait liriknya!!yang menarik untuk farina cuma gaun merahnya saja!!
Agak Menarik - kehadiran deja (tiba jah..) sangat pakar dalam teknikal vokal!! hehehehe..daus (menatap wajahmu)-persembahan yang agak menarik berbanding minggu lepas, tapi masih dalam kategori comel namun sebutan agak kurang clear dalam beberapa part terutama yang ada huruf t-h..alif (dance with my father) so wonderful technical voice..aku suka tone yang kononnya dibuat2 ni..tak kisah tapi aku suka cara dia project suara..Adira (kupercaya ada cinta)..aku terlupa penyanyi asal..Dato CT..nway dia ni bijak cuma suara agak leper dan bingit..bukaan mulut adira terlalu besar kot?
Yang tak berkenan-kehadiran ibu maulana ketika adlin sedang memberi komen? floor manager..why? tak rasa biadap ke? patutnya berilah si ibu masuk sebaiknya selepas abis komen dr pak nil..hurm..
Kejutan-clip untuk maulana, alif dan kehadiran alif aziz untuk shahir..mcm biasa2 je kot..dah 8 musim dihidangkan begitu tapi kejutan yang paling 'menarik'..kehadiran mawi ke konsert..haiyo mawi tak pernah hadir rasanya ke konsert af sebelum2 ini sbb busy kan..adakah sudah kurang job?opssss...ye ler dah abis kot shooting langkah (lagak sebenarnya) mawi world kot..
yang perlu tersingkir - farina atau nad

1 comment:

azhariahzuber said...

hihih....aku tak tgk lagi konsert kedua..ntahlah aku rasa af makin hambar..yg best pun pasal mawi dtg kut, aku tgk tang tu