"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Saturday, April 24, 2010

Konsert 6 AF8

cuma tinggal empat minggu lagi..tak lama tuh..empat minggu saja (hurm..disertation @NyP pun perlu dihantar empat minggu dari sekarang!! takut la pulak..) . Teringat kata2 pak nil dulu "fikirkan malam2 anda tanpa akademi fantasia?" ye mmg betul..rasa sukar untuk tune balik ke 'jadual asal' tanpa AF..sangat besar impak AF ni..dulu lah..sekarang makin kurang berpengaruh dan ditambah dengan pelajar yang kurang berusaha...kecuali Maulana (@NyP kembali mengundi..khas untuk Maulana!!!)
Paling mantap - Maulana dengan persembahan akustik bersama Sham Kamikaze untuk lagu Bila Rindu (Ruffedge)..serius mantap sampai kawan @NyP yang kurang ambik port ttg AF ni sambil menonton bersama @Nyp mengeluarkan statement "i iktiraf Maulana"..syabas Maulana!! plzzz semua kita undi secara pukal pd Maulana!!
Persembahan Terbaik- ala2 kalau ada kategori untuk persembahan sambil menafikan sekejap keperluan kekuatan vokal.. @NyP mahkotakan gelaran ni pada Farina..sangat berani occay namun sekadar keberanian itu je la yang ada..kelemahan Farina untuk low note pd awal lagu ni sangat ketara dan masih mumble laaaa...plsss la rasanya cikgu que asyik buat theatre game jek..langsung tak pernah nak fikirkan latihan artikulasi ..ohya, risau gak..Farina ni buat mcm2 yang bukan2 ..kata orang kalau manusia ni buat yang bukan2 mungkin akan 'pergi' so mungkin Farina bersedia gak kot untuk meninggalkan Akademi..namun kalau pergi pun..Bermaruah..ni antara persembahan terbaik Farina..
yang biasa2 jerk - 97% markah untuk persembahan Adira melampau sebenarnya..apatah lagi 103% markah!!hahahaha..apakah asas markah2 ini? takpelah penilaian org lain..kita hormatkan jerk..diksi? tak clear..then jerit ye bukan natural high projection..so Adira tidaklah choi namun tidaklah boleh dikategorikan cemerlang namun dalam kelompok biasa2 ni ..Adira la yang paling atas dan berada pada border untuk memasuki kategori mantap bersama Maulana..apa2pun Adira akan ke final bersama Maulana!!percayalah...
Ain - ntah dah lupa..takde kesan pun!!eh...Ain menyanyi ke pun? dengan lagu Jujur ni sangat biasa persembahan Ain sampai @NyP terlupa!!
Iwan -lagu 'Cinta kau dan Dia' sangat popular untuk AF1 dan @NyP sangat minat dengan lagu ni..jujurnya,Iwan mula bangun semula..ini bukan persembahan terbaik Iwan namun boleh la...yang menarik dalam persembahan birthday boy ni adalah kemunculam omak wan Maimunah..heheheheh
yang Choi Kot - Nad..please la Nad...Klang dekat occay so untuk debaran 6 harap sangat nad yang tarik beg..perlu ke hilang fokus sbb kakak bertunang? lagu 'jikalau aku' ni seakan2 tidak bertenaga dan hancur dengan nyanyian Nad..sori dik!!!

Daus - apa jadi ni dik? lagu tengah popular occay tapi sayang Daus terlalu lembik la ..penonton semua mmg rasa nak tertido dan saling ucapkan 'selamat malam' dengan nyanyian Daus ni..

Shahir - hiprokrit!! maaf yer..ingat tak AF1 cikgu ct marah Nana sbb nangis ms nyanyi sedangkan just mainkan warna suara untuk ekpresskan kesedihan..last 2 weeks pun Aishah ingatkan Adira (untuk lagu Biarkan) tak perlu nak overkan aksi just mainkan wave suara untuk tunjukkan kesedihan.. @NyP akui Aishah mmg akan menyebabkan kita boleh menangis mendengar sayu dan sendu nyanyiannya walaupun Aishah sendiri tidakpun menangis!! nway, shahir pls la ..tak perlu menitiskan air mata tapi perasaan itu tak sampai langsung..yang sampai cuma tanda tanya 'eh nape mamat nih?'

yang patut tarik beg -Nad

No comments: