"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Saturday, February 7, 2009

cerita tentang KIBLAT

Ni kisah masa aku kat hotel Goldcourse Klang untuk JSBN tempoh hari..tetiba teringat lak nak cite pasal benda ni..hurm, mcm ni pas check in aku solat asar ler kat bilik ngan sejadah yang dibekalkan oleh pihak hotel..confident je ikut arah anak panah yang ada dlm drawer kat meja tepi tv..then maghrib, isyak dan subuh esoknya pun aku ikut arah kiblat yang sama.
then masa rehatkan diri lepas lunch hari kedua tu, aku baru perasan ada satu lagi arah kiblat kat syiling ..yang pasti arah kiblat kat syiling tu bertentangan ngan arah kiblat yang aku ikut sebelum ni...alamak?mana satu nih...aku pun call la reception..budak melayu yang angkat (sebab dia jawap salam aku..)then bile aku cite masalah aku dia kata call house keeping untuk rujuk masalah ni (pelik gak..) tapi call je lah..then bila di sana..saorang pun tak tahu nak jawab sebab katanya takde sorang pun staff islam kat department tu (semuanya org myamar kalau tak silap)..
aku nekad ambik tindakan sendiri dengan buat survey kat bilik2 berdekatan..hurm, ternyata yang betulnya adalah arah yang tertampal di syiling sebab kebanyakkan bilik kedudukan mejanya tidak sama ngan meja kat dalam bilik aku jadi arah kiblatnya menunjukkan arah yang sama ngan arah kiblat kat syiling..
mungkin telah berlaku perubahan interior dalam bilik aku kan..hingga perkara yang sensitif tu tak disengajakan berlaku namun aku agak kecewa ngan servis di meja front office yang tak dapat jawap soalan tu tapi pas tu terus minta aku contact department lain..nasib baik masalah itu hanya berlaku pada aku..kalau berlaku pada org lain yg lebih cerewet?mcm mana...harap jgn berlaku lagi k!!

No comments: