"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Sunday, February 15, 2009

PGL Musim 3..Puasnya!!








Sejak dikhabarkan oleh kawan aku dari Melaka, cikgu Chan tentang Tiket menonton PGL memang aku tak sabar nak menonton di Panggung Sari, Istana Budaya.Akhirnya..tiba gak tarikh 15hb..so apa lagi..malam sebelumnya aku di rumah Bakri (tolong kawan2 untuk kenduri House Warming katanya...) so pagi ahad aku bergegas balik dan berehat+bersiap untuk show di IB jam 3 ptg...
dup dap dup dap..jantung ni..tak sabar..serius tak sabar...show pun start dan setiap saat di Panggung Sari..ternyata aku puas ..ada beberapa pembaharuan untuk musim ke 3 ni..ada kapal..yang belayar dari Majapahit ke Melaka..wow...tapi paling aku kagum..teknik 'menghilangkan' pelakon dari atas pentas seperti Gusti Putri yang menyorok di balik kain Mbok Bayan dan kemudian terus menghilang..selain daripada Mbok Bayan sendiri yang mati dan kemudiannya 'dihanyutkan' oleh ombak (bak kata Chan..kalau kat sekolah ni..budak2 yang wataknya mati akan kemudian tiba2 bangun untuk ke belakang pentas..hahahaha) then aku suka gak teknik nenek kebayan yang muncul di sana sini dengan letupan (unsur2 misteri) then teknik menukarkan nenek kebayan kepada Gusti Putri..superbbbb...tahniah Datin seri Tiara.. Secara jujur aku kagum dengan pementasan ini sampai aku abaikan jek ilmu2 tetater aku tentang business pelakon kat atas pentas, tentang warna dan tentang blocking..yang pasti..aku enjoy..





























1 comment:

Anonymous said...

nk tgk!!!!!!!!!... tp xde tiket.......