"!kL@N s! N@kLyGp3Ny4Ny@nG"

Tuesday, March 24, 2009

Reward day

Mesti ada yang tersenyum membaca tittle entry kali ni..dulu kalau budak2 orator UM tanya "banyak makan hari ni bang.." aku akan jawab "dah seminggu diet so hari ni reward day arrr " hahaha..sampai bila2 pun tak kurus kan..so aku bukan nak cite pasal program diet aku sejak 11 tahun lepas ni..yang aku nak cite ttg reward day yang aku isi dengan menonton CD yang dah lama beli tapi tak reti2 nak pasang..nape tetiba ada reward day ni..hurm, sempena dengan siapnya synthesis paper aku katanya...so mula2 aku tonton filem slumdog millionaire-kebetulan filem ni dah menang 2x best film award-globe+academy award so sikit berkobar la na tgk..hurm, serius terapi emosi sangat..meleleh air mata aku..cite dia simple, tentang seorang remaja yang tidak berpelajaran yang berasal dari kwsan yang miskin menyertai rancangan 'who want to be millionaire' dan menang..tapi setiap jawapan yang dijawap ada kisah yang tersendiri..bukan buku yang memberi ilmu namun pengalaman yang mengajar..ada beberapa part yang aku tersentuh-betapa jahat pun seorang abg namun masih ada sifat sayangkan adiknya..sampai sanggup gadaikan nyawa demi adik tercinta..dalam cite jugak mengajar kita-tak semua orang jahat tu suka nak jd jahat-ada yang terpaksa namun sentiasa berdoa tuhan ampunkan dosanya setiap kali sebelum dan selepas melakukan kejahatan bahkan sampai saat sebelum dibunuh pun sempat mengambil wudhuk..kesimpulan,tgk arr cite ni..terutama bg mereka2 yang rungsing dan perlukan terapi maka ni lah jawapannya...cite wayang..aku kagum hampir setiap aspek, sinematografi, lakonan, lakon layar..semua hebat..tapi kalau dah namanya filem melayu mesti ada unsur kebetulan..rupa2nya anak angkat yang dipelihara selama ni adalah anak kandung yang ditinggalkan ketika dalam kandungan lagi..hurm, cite ni pun aku cdgkan untuk semua..ha, yang penting tak sabar nak tonton TALEnTIME....

No comments: